Tentokrát jsem rukou ve svém cestovatelském šuplíku zašátral trochu hlouběji a vytáhl svůj první článek. Byla to zároveň má první navštívená cizí země a můj první let letadlem. Jedná se o Tunisko, které jsem navštívil v roce 2010, ve svých pěti letech.

Krátce odpoledne jsme přiletěli do Monastiru. Když jsme se odbavili, pokračovali jsme asi 50 min. autobusem do Mahdie, až na konec celé hotelové zóny. Ubytovaní jsme byli v hotelovém komplexu Thapsus***. Hotel byl obrovský a měl tři bazény, jeden hlavní, druhý dětský a třetí krytý. Měl také dětské hřiště, mini ZOO, několik barů a také disko klub. Náš pokoj byl velmi hezký s velkou ložnicí, koupelnou a vanou se sprchovým koutem, balkónem a klimatizací. V přízemí, hned za recepcí a velkou vstupní halou, byla také jídelna. Každý den byl z jídla velký výběr. A bylo výborné!

Hotel ležel přímo na jedné z nejkrásnějších pláží Tuniska. Každý den po snídani jsme na ni chodili. Strašně jsem se totiž těšil na moře. Netušil jsem, že je tak obrovské, tak slané a že jsou v něm vlny. Na pláži jsem si také hrál v písku, sbíral mušle a koupal se v moři.

Odpoledne jsme pak chodili k bazénu, kde jsem se pokoušel potápět s novým šnorchlem a brýlemi, které mi mamka v Tunisku koupila. Někdy jsme odpoledne chodili do nedalekého nákupního centra, kde jsme nakupovali různé dobroty i suvenýry. Večer po večeři jsme pak chodili na mini disko, které začínalo v 9 hodin.

Jedním z našich výletů byl celodenní výlet na velbloudech. Už jsem se nemohl dočkat. Velblouda jsem doteď viděl jen v ZOO a nikdy jsem si ho ani nepohladil, natož abych na něm jezdil. Ráno po snídani nás vyzvedl malý pick-up a odvezl někam do pouště. Čekali tam na nás již místní domorodci se svým početným stádem. Nejdříve nám všem rozdali zelený kus jakési zeleniny, kterou jsme si měli dát z jedné strany do pusy a přiblížit se k velbloudovi. Ten pak začal pojídat druhý konec a když se přiblížil k našemu obličeji, vypadalo to, jako kdybychom si dali pusu. Poté jsme dostali pravé tuniské turbany, nasedli do sedel a vyrazili na dlouhou karavanní cestu. Bylo vedro, slunce pálilo, ale jízda byla úžasná. Cesta trvala asi 2 hodiny. Poté následovalo občerstvení a taneční zábava. Nakonec nám jedna domorodka předvedla tradiční pečení chleba v kamenné kruhové peci. Měli jsme i možnost jej ochutnat a byl výborný. Je to jakási tenká kruhová a velice chutná placka. A úplným závěrem jsme ještě měli možnost vyfotit se se sokolem na rameni. Byl to fakt boží zážitek! V pozdním odpoledni nás pick-upy zase rozvezly do našich hotelů.

Mj. jsme si udělali i dva malé výlety do centra Mahdie. Pronajali jsme si taxi, které nás zavezlo až na místo. Náš orientační bod byla malá mešita, ale bohužel veřejnosti nepřístupná, a kruhový objezd s krásným vodotryskem. Nejdříve jsme prošli obrovskou vstupní bránou Skifa Kahla, za kterou byly úzké malebné uličky Old Townu, plné různorodých stánků a krámků. Prohlédli jsme si zboží a zakoupili několik suvenýrů. Zvláště jsme měli zálusk na bubínky. Jeden velký a jeden malinký buben jsme si koupili. Samozřejmě jsme si vybrali ten nejhezčí. Poté už naše kroky vedly kolem mešity Mustafy Hamzy, která je rovněž veřejnosti nepřístupná, až k veřejné mešitě Fatimide. Za malý poplatek jsme měli možnost si ji prohlédnout. Mešita se skládala z velkého nádvoří a přilehlých modliteben – velké modlitebny pro muže a malé pro ženy. Do modliteben jsme ovšem vstoupit nesměli, pouze nakouknout z onoho nádvoří. Dále jsme pokračovali k dalším prohlídkám krámků a na pobřeží k přístavu. Měli jsme štěstí a dokonce zhlédli i místní tkalcovnu, ve které dva mladí kluci tkali plátno na tkalcovském stavu. Několikrát jsme byli pohoštěni domorodci mátovým čajem nebo coca-colou a mamku si každý hned chtěl vzít. Už jsem mohl mít 20 velbloudů, ale nakonec jsem si řekl, že si mamku nechám :-). Také jsme navštívili jednu krásnou kavárnu či restauraci, která byla na jakémsi skalním výběžku, přímo nad mořem. Dopřáli jsme si malé osvěžení a kochali se pohledem na proplouvající lodě a skotačení místních dětí ve vodě. V pozdním odpoledni jsme si pronajali tuk-tuk, což je taková malá otevřená motokára s několika sedátky, a vrátili se zpátky do hotelu.

Náš pobyt se pomalu blížil ke konci, a tak jsme si poslední dny užívali na pláži, skotačili ve vlnách. Svůj první výjezd do zahraničí hodnotím velmi pozitivně, všechno jsem si zamiloval, také moře, které mě velmi očarovalo a už v té době mi problesklo hlavou, že cestování bude mým velkým koníčkem.

Na webu vychází stejná verze článků jako v časopise. A protože do časopisu by se celý můj článek nevlezl musím jej nějakým způsobem zkrátit. Chcete li si tedy přečíst plnou verzi podívejte se na mé stránky kolemzeme.tode.cz. Kromě plné verze zde také najdete fotogalerii ke každému článku a mnohem více, tak se nezapomeňte podívat.

Ohodnoť příspěvek
HrůzaNelíbí se miJakžtakžLíbí se miVýborný (2 hlas/ů, průměr: 5,00 z 5)